اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام کمکتون می کنه تا بازاریابی سنتی رو کنار بذارید

Instagram تو سال 2018 بیش از 1 میلیارد کاربر فعال داشته که همین موضوع باعث شد تبدیل به یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی دیجیتالی بشه. ویژگی برترش هم تو اینه که شما می تونید با مخاطبان و مشتریانتون یه ارتباط قوی ایجاد کنید و در کنارش محصولات و خدماتتون رو معرفی کنید.
از اون جایی که بازاریابی سنتی دیگه دورش سر اومده، شبکه های اجتماعی یه بستر مناسبی برای تبلیغات آنلاین به حساب میان. پس پیشنهاد ما به شما اینه که به جای تراکت، مجلات و تبلیغات بیلبوردی که هزینه های زیادی دارن، از اینستاگرام و شبکه های مجازی دیگه ای برای افزایش فروش و ایجاد یک رابطه قوی با مخاطبانتون استفاده کنید.
حتما می دونید که نگهداری یه مشتری از جذب مشتری جدید مهمتره و هزینه کمتری هم براتون داره. حالا سوال اینجاست که آیا این شبکه های اجتماعی می تونن به حفظ مشتری هامون کمک کنند؟ خب میدونید که جواب بله هست. اما یه تفاوت بزرگ داره اونم اینه که علاوه بر نگهداری مشتری های قدیمی خیلی در کنارش می تونید جذب مشتری جدید هم داشته باشید.
فهرست مطالب
اینستاگرام بهترین ابزار کسب درآمد
پیش بینی شده که تا 3 الی 4 سال آینده تعداد فروش کالا ها به صورت اینترنتی سه برابر فروش فیزیکی میشه. خودتون رو 3 الی 4 سال دیگه کجا می بینید؟ آیا شما هم سوار موج دیجیتال مارکتینگ شدین یا این که هنوز همون روش های قبلی و نتیجه های همیشگی؟
توصیه می کنیم وقتتون رو صرف راه اندازی مشاغل آنلاین کنید تا بتونید فرصت کسب درآمد بیشتر از این بستر رو داشته باشید. چرا که شما با کم ترین سرمایه ممکن و فقط با داشتن یه تلفن همراه و اینترنت می تونید کسب و کار آنلاین خودتون رو داشته باشید.


بازاریابی به شیوه اینستاگرام
یه جمله معروف هست که میگه همون طور که وضعیت الان شما با گذشتتون فرق میکنه، آیندتون هم با الان قطعا متفاوته. این موضوع تو بازاریابی هم صدق میکنه. همون جور که روش های بازاریابی الان با چند سال قبل فرق میکنه، چند سال آینده هم روش هاش با الان تفاوت داره.
پس اگه هنوز به شیوه فروش و بازاریابی سنتی دارین کسب و کارتون رو جلو می برین دیگه وقتشه که استایل کاریتون رو عوض کنید و از روش های به روز برای کسب درآمد استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم تا دیر نشده شما هم به 35 میلیون کاربر ایرانی در اینستا بپیوندید.
مزایای اینستاگرام مارکتینگ
- ارتباط بیشتر با مشتریان و مخاطبین: یکی از مزیت های شبکه های مجازی اینه که خیلی راحت تر می تونید با مشتریان و مخاطبانتون در ارتباط باشین. همین موضوع باعث میشه انتقادات و پیشنهادات راحت تر و سریع تر به گوشتون برسن.
- کاهش هزینه های بازاریابی: می دونید هزینه تبلیغات بیلبوردی چقدره؟ از 100،000،000 تومان شروع میشه و گاها به 2،000،000،000 هم میرسه، تازه این مبلغ فقط برای یک ماه هست. خوب حالا آیا همه می تونن برای کسب و کارشون این هزینه رو بپردازن؟ طبیعیه که نه. اما جالبه که همین بازاریابی با اینستا خیلی هزینه ی کمتری خواهد داشت.
- راحتی در استفاده از اینستاگرام: آسون بودن استفاده از این پلتفرم باعث شده تا تعداد افراد فعال در اون زیاد بشه. همین موضوع می تونه برای شما که دنبال مخاطب و مشتری بیشتر می گردین جالب باشه.
- زیر نظر داشتن رقبا: خیلی راحت تر از اون چیزی که فکرشو کنید می تونید با این شبکه مجازی رقباتون رو زیر نظر داشته باشین.
- درصد تعامل بالا: از اونجایی که کاربرای فعال این شبکه اجتماعی تعدادشون خیلی بالاست طبیعییه که درصد تعامل هم در اون بالا بره. حالا مزیتش برای شما چیه؟ اینکه بتونید راحت تر فرصت گفتگو با مشتریا و مخاطبانتون داشته باشین.



مزیت برند سازی با اینستاگرام
یکی از برترین مزیت های این شبکه اجتماعی اینه که خیلی راحت می تونید برای محصول و خدماتتون برندسازی کنید. خیلیا هستن که برای انجام این کار هزینه های الکیه زیادی پرداخت می کنند اما خوبه که بدونید اینستا این راهو برای شما آسون تر و کم هزینه تر کرده. حالا چرا و چگونه؟ عرض می کنیم خدمتتون.
خب اول از همه که این شبکه اجتماعی ماهیت اصلیش بصری هست، چون که کلا بر پایه عکس می چرخه. همین موضوع به شما فرصت اینو میده که راحت تر بتونید خدمات و محصولاتتون رو معرفی کنید، حتی اینستاگرام امکان خلاقیت هم بهتون میده و کاملا دستتون رو تو این موضوع باز گذاشته. تعداد کاربرای فعال هم که زیاد هست، در کنار این موضوع اگه مشتری مداریتونم رعایت کنید همه شرایط برای اینکه تبدیل به برند بشین مهیا هست.
حالا فقط میمونه اینکه چه کسی براتون این کار رو انجام بده؟ اینجا باید بگیم که شما کافیه فقط نیت و قصد انجام این کار رو داشته باشید. دیگه صفر تا صدش رو بدین دست ما و به قول معروف از مسیر لذت ببرین.

مدیریت و کاهش هزینه ها
این روش در برابر روش های دیگه مثل تبلیغات تلویزیونی، پخش کردن تراکت و غیره هزینه کمتری برای شما داره. از طرفی هم باید تلاش بیشتری صرف بشه تا با گذشت زمان تاثیر خودش رو بر روی کسب و کار شما بذاره.
اطلاع رسانی به صورت همگانی
می تونید خیلی راحت مخاطبانتون رو از محصولای جدید، تخفیف ها، روند پیشرفت، اتفاقای مهم، برنده های قرعه کشی و موراد این چنینی با خبر کنید. علاوه بر این می تونید اعضای تیم خودتون رو به مخاطبانتون معرفی کنید.
خدمات مشتریان و پشتیبانی
یکی از موضوع هایی که صاحبان کسب و کار ها نگرانش هستن، خدمات و پشتیبانی هست. داشتن یک صفحه در اینستاگرام باعث میشه مشتریانتون راحت تر پاسخ سوالات خودشون رو درباره محصولات به دست بیارن.


هر کاری راه و روش خودشو داره
چگونگی تعیین استراتژی در اینستاگرام

هدفتون چیه؟
این که بدونید چرا میخواین به این فضا ورود کنید خیلی مهمه، چون کمکتون میکنه بدونید چقدر باید وقت، انرژی و سرمایه صرف کنید تا به هدفتون برسین.

مخاطباتون رو پیدا کنید
دونستن این که مخاطباتون چه افرادی هستن و علاقه هاشون چیه می تونه توی تولید محتوا بهتون کمک کنه. برای این موضوع وقت بذارین و سرسری ازش نگذرین.

رقباتون رو بشناسید
شناخت رقیبا بهتون کمک می کنه تا بدونید تو چه مسیری باید حرکت کنید. همچنین می تونه به افزایش مخاطبا و بازدهی کسب و کارتون هم کمک کنه.

حساب کاربریتون رو بسازید
حساب کاربری شخصی و بیزینسی با هم خیلی فرق دارن. مزیت حساب بیزینسی خیلی بیشتره و از نظر دیجیتال مارکتینگ هم امکانات بیشتری در اختیارتون قرار میده.

برای تولید محتوا برنامه داشته باشید
درسته که اینستاگرام یه پلتفرم بصریه و بر پایه عکس هستش اما این موضوع نباید باعث بشه که از کپشن غافل بشید و به حال خودش رهاش کنید.

تبدیل به برند بشید
برای برند سازی محصول یا خدماتتتون، محتوای تصادفی و نا منظم نذارید. یکی از موضوعاتی که می تونه بهتون صدمه بزنه، استفاده از محتوا های غیر مرتبط هست.

تقویم محتوایی بسازین
برای تولید محتوا برنامه منظم داشته باشید و بهش پایبند باشید. گذاشتن پست ها طبق برنامه، شما رو به مخاطباتون یادآوری می کنه و تو ذهنشون موندگار میشین.

به فکر افزایش فالووراتون باشید
اولا این موضوع نیاز به تلاش و زمان داره. دوما هیچ وقت سمت فالوور های فیک نرید. سوما یه محیط تعاملی ایجاد کنید تا پستاتون بیشتر دیده بشه.

فالووراتون رو به مشتری تبدیل کنید
لایک و کامنت زیاد نشونه خوبیه، اما الزاما نشونه فروش بیشتر نیست. سعی کنید در کنار حفظ مشتری قدیم، با ایجاد فضای تعاملی جذب مشتری هم داشته باشید.
اقدامات لازم برای مدیریت پیج های اینستاگرام
ساختن یه صفحه تو Instagram برای هر فردی، با هر دانش و تخصصی که داره به راحتی امکان پذیره. اما مساله از جایی شروع میشه که بخواین برای حرفه خودتون پیج بزنید. اینجاست که برای داشتن نتایج بهتر و رقابت با رقباتون به افراد متخصص نیاز دارید.
ما تو مجموعه آنسو وب تمام تلاش خودمون رو برای پیشبرد اهداف کسب و کار شما به کار می گیریم. افزایش فالوور اینستاگرام، طراحی و تکمیل پیج، طراحی پست های تکی و موزاییکی، کپشن نویسی، هشتک گذاری مناسب، جوابدهی به کامنت ها و دایرکت ها و بارگذاری پست و استوری به صورت روزانه تنها بخشی از اقداماتی هستن که توسط مجموعه ما میتونه برای پیجتون انجام بشه.
افزایش فالوور در اینستاگرام
بهترین دارایی برای هر پیج کاری دنبال کنندگان اون هستن. یعنی افرادی که واقعا علاقه مند به کسب و کار شما باشن. ما با استفاده از راه های اصولی فالوور های شما رو افزایش میدیم و کاری می کنیم تا مخاطباتون رو راحت پیدا کنید.
کپشن نویسی
Instagram همیشه در حال به روز کردن الگوریتم های خودش هست. به همین دلیل نسبت به قبل، رفتار کاربرا روی پست ها رو بیشتر رصد می کنه. ما کمکتون می کنیم تا به وسیله این الگوریتم پست های شما به افراد زیادی نشون داده بشن.
هشتک گذاری
انجام این کار باعث افزایش مخاطب میشه، اما به شرطی که درست و اصولی انجام بشه. ما تو اینستاگرام هشتگ هایی رو که متناسب با کسب و کار شما هستن بررسی می کنیم و از اون ها برای بازدهی بیشتر و افزایش بازدید پیجتون استفاده می کنیم.
تاثیر اینستاگرام مارکتینگ بر سئو سایت
قبل از هر چیز باید بهتون بگیم که اینستا به صورت مستقیم تو بهبود موتور های جستجو تاثیری نداره، اما می تونه باعث افزایش ترافیک سایتتون بشه. اگه به صورت دقیق بخوایم بگیم، بازاریابی دیجیتالی تو این پلتفرم به صورت غیر مستقیم رو رتبه گوگل سایت شما تاثیر گذاره. دلیلش هم خیلی ساده هست.
وقتی مخاطباتون از طریق پست های اینستاگرام شما وارد سایت میشن، سایت شما بیشتر دیده میشه. اینجوری امتیاز سئو و رتبه سایتتون افزایش پیدا می کنه. دلایل بیشتری هم وجود داره که تو ادامه براتون توضیح می دیم.
- وقتی شما با فعالیت منظم ارتباط بیشتری با مخاطباتون داشته باشید، اعتماد اون ها رو جلب می کنید. اینجوری افراد بیشتری شما رو تو گوگل جستجو میکنن و از این طریق وارد سایتتون میشن. گوگل هم به نرخ کلیک های سایتتون اهمیت میده. پس این موضوع میتونه تو رتبه بندی سایتتون، تاثیر مثبتی داشته باشه.
- یکی از استراتژی های پر بازده این هست که اول محصولات و یا خدماتتون رو از طریق اینستاگرام معرفی کنید تا مخاطباتون از شما شناخت کافی پیدا کنن. بعد شروع به جذب مخاطب کنید و تعداد فالوور های خودتون رو افزایش بدین. اینجوری اگه سایت داشته باشید یا تازه بخواین یه سایت راه اندازی کنید افزایش ترافیک سایتتون بالا میره.
- بک لینک ها تو سئو تاثیر مثبتی دارن، اما از نظر گوگل بک لینک شبکه های اجتماعی نسبت به بک لینک سایت های معتبر، تاثیر کمتری دارن. منظور ما این نیست که لینک شما تو اینستاگرام کارایی خاصی نداره، منظورمون اینه که نسبت به سایت تاثیر گذاری کمتری داره.
برای تمام سوالاتون جواب داریم
سوالات متداول
تو دنیای الان راه های مختلفی برای بازاریابی دیجیتالی یا همون دیجیتال مارکتینگ وجود داره، اما اینستاگرام به عنوان پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی تو ایران این فرصت رو برای شما ایجاد کرده تا بتونید محصولات و خدماتتون رو خیلی راحت معرفی کنید و مشتری جذب کنید.
بله. از اونجایی که مدیریت یه پیج کاری با یه پیج شخصی خیلی فرق داره، توصیه می کنیم که از همون اول اجازه بدین یه فرد متخصص این کار رو برای شما انجام بده. نگران این موضوع نباشید چون که تیم آنسو وب با یه تیم حرفه ای در کنار شما هست.
همه کسب و کارها و تمامی افرادی که قصد فروش محصولات یا ارائه خدماتشون رو دارن، باید موضوع تبلیغات رو جدی بگیرن. انجام این کار برای برندینگ و بیشتر دیده شدن خیلی خیلی موثره.
قطعا هر چی هزینه بیشتری برای تبلیغات صرف کنید زود تر به درآمد مورد نظرتون می رسید، بنابراین زمان رسیدن به نتیجه دلخواه کاملا به خودتون بستگی داره.
مقدار هزینه ای که برای تبلیغات باید در نظر داشته باشید بستگی به نوع کسب و کارتون و مدت زمانی که می خواین به نتیجه دلخواه برسید، داره.
با توجه به هوشمند شدن الگوریتم های اینستاگرام باید کار های زیادی انجام بدین تا بیشتر در اون دیده بشین که تمامی این کارها توسط تیم آنسو وب برایتون انجام میشه.
